Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van jouw marketing? Een vraag die ambitieuze ondernemers en wellicht jou nu ook bezighoudt. Tijdens deze covid-19 pandemie spreek ik ondernemers die nu gaan uitbesteden of daarmee inmiddels gestart zijn. Het kan inderdaad een fantastische manier zijn om je organisatie efficiënter en effectiever te laten werken en zo als bedrijf verder te groeien. Als je het slim aanpakt, opent (internationale) outsourcing vele deuren.

9 voordelen van marketing uitbesteden op een rij:


1. Focus 100% op ondernemen.

Focus alleen op wat belangrijk is. Door jouw marketing uit te besteden, houd jij focus op de kernactiviteit van je onderneming.

2. Externe expertise als interne kracht.

Bij jouw outsourcingbedrijf stem je precies de behoeften en vereisten af. Zo huur je voor elk project het geschikte expertteam of de juiste medewerker in met de relevante kennis, vaardigheden en tools.

3. Nieuwste kennis en technologie in huis.

Een gerenommeerd outsourcingbureau is op de hoogte van de laatste trends, technologieën en tips. De kennis van medewerkers wordt regelmatig bijgespijkerd zodat zij bij zijn en up to date zijn van de meest innovatieve marketingsoftware.

Ook interessant: 7 stappen voor opschalen van jouw startup.

4. Eenvoudig projectmanagement.

Voorkom dat jouw marketingplanning uitgevoerd wordt door verschillende bureaus zoals SEO/SEA door die ene club en website design en ontwikkeling door een andere. Het is veel eenvoudiger én voordeliger om je marketing uit te besteden aan één bureau, één team en zelfs één aanspreekpunt. Jouw persoonlijke contactpersoon managet de projecten en levert (automatisch) overzichtelijke rapportages.

5. Snelheid.

Een belangrijke reden waarom bedrijven marketing uitbesteden, is omdat het sneller zal worden gedaan. Tijdrovende taken worden veel sneller gedaan door jouw outsourcingbedrijf. Vaak leveren zij de output in kleine resultaten, zodat jij snel kunt beoordelen en adviseren. Deze aanpak verkleint de kans op kostenoverschrijdingen en overuren. Verder heb je er geen omkijken naar en je maakt direct kostbare tijd vrij voor belangrijker werk.

Op zoek naar meer leads? Is succesvolle leadgeneratie een van jouw grootste marketinguitdagingen? Ontdek de startup ProspectingPros.nl, voor meer gekwalificeerde leads door slimme prospecting.

6. Verlaag jouw risico.

Als jouw organisatie zelf marketingactiviteiten plant en uitvoert, en de medewerkers zijn geen expert in het vakgebied, dan loop je een risico geld te verspillen. Zo kan – weet ik uit eigen ervaring – heel wat SEA-marketingbudget ondoordacht door het putje lopen. Laat bepaalde campagnes of processen uitbesteden aan vakexperts en profiteer direct van hun vaardigheden en jarenlange ervaring.

7. Verlaag kosten.

Het uitbesteden van verschillende marketingprojecten is vrijwel altijd goedkoper dan het aannemen van vaste medewerkers. Ga maar na wat je aan tijd en geld bespaart: wervingskosten en -tijd, overheadkosten, salarisverwerking, vakantiegeld en -dagen, ziekteverlof, langlopende kantoorhuur, databeveiliging, investeringen in technologieën en infrastructuur, etc.

8. Profiteer van het tijdsverschil.

Dit is een van mijn favoriete voordelen wanneer je internationaal gaat samenwerken. Het tijdsverschil met bijvoorbeeld een bureau in India is 3,5 tot 4,5 uur en dat verschil is logistiek gezien in het begin even aftasten. Eenmaal gewend, profiteer je snel van een mooie tijdwinst. Jij levert de input en/of feedback aan het einde van jouw werkdag en de outsourcingpartij gaat aan de slag terwijl jij slaapt. Als jij wakker wordt, is je project gereed. Jouw organisatie werkt op deze manier het klokje rond.

9. Veiligheid boven alles.

Gerenommeerde outsourcingbureaus beschikken vrijwel altijd over geavanceerde gegevensbeveiliging voor de opslag en beheer van jouw gegevens. Met de beste firewall- en beveiligingsmaatregelen is jouw intellectueel eigendom beschermd tegen ongeoorloofde toegang, malware, fraude of andere recente cyberdreigingen.

Maak je geen zorgen
Goed, de vele voordelen van marketing uitbesteden zijn jou bekend. Dan toch de vraag: Welk outsourcingbureau vertrouw jij jouw marketingactiviteiten toe? Je wilt er zeker van zijn dat deze vakkundig en efficiënt worden uitgevoerd zonder zelf een vinger uit te steken. Wat is als ondernemer fijner dan de dag van morgen zonder zorgen?

Mijn advies is dat je met ondernemers gaat praten die ervaring hebben met het uitbesteden van een (gedeelte) van hun marketingactiviteiten. Vervolgens is het dan erg waardevol om een potentiële kandidaat een project uit te laten voeren. Op deze manier ervaar je alvast de mogelijke toekomstige samenwerking en ben je snel bekend met de geleverde kwaliteit.

Ben je enthousiast? Heb je vragen?

Ontdek de vele mogelijkheden die het uitbesteden van jouw marketing biedt. Boek een brainstorm met Jouw Marketingpartner, krijg antwoorden en nóg meer inspiratie! O ja, het is nog gratis ook.